İnternet, sosyal medya ve akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte hem bireyler hem de markalar farkında olmadan arkalarında dijital ayak izlerini bırakıyor. Olumlu ya da olumsuz olarak karşımıza çıkabilecek bu izler bizi dünyaya tanıtan, imajımızı oluşturan en önemli şeyler olmuş durumda. Bir kişi ya da marka hakkında bilgi sahibi olmak istersek ilk aklımıza gelen arama motorları ve sosyal ağlar.
Netiket
Bu görgü kurallarına kısaca Netiket deniyor. Yüz yüze iletişimin çok az olduğu bir platformda kullanıcıların birbirleri ile yazılı olarak iletişim kurarken dikkat etmesi gereken bir dizi kuralı içeren netiket, yazılı değildir. Bu kurallara uymazsanız internete bağlanamazsınız diye bir şey yoktur. Ancak herkesin bir araya geldiği ortamlarda tepki alır, internet kullanıcıları tarafından hoş karşılanmazsınız.
Örneğin, iletilerin tümünü büyük harflerle yazarsanız insanlar sizinle ilgili olumlu şeyler düşünmezler. Çünkü internette duygularımızı karakterlerle ifade ettiğimizi göz önüne alırsak Caps Lock tuşunun açık olması internette bağırmak anlamına gelir.
Sosyal medyada yeniden tanımlanan Netiket
Bu ve benzeri kurallar artık sosyal medya ile yeniden tanımlanıyor. İster ilk defa sosyal ağlara bağlanın isterseniz düzenli bir sosyal medya kullanıcısı olun, online platformlarda kendinizi tanımlamalı, markanıza nasıl bir imaj çizeceğinize karar vermelisiniz. Sosyal medyadaki görgü kurallarına uymazsanız kullanıcılar tarafından güvenilmez ve dışlanırsınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder